reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Silvia Mancelová

Silvia Mancelová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  1x

právnička Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Štát bez spravodlivosti je veľkým lúpežníctvom

Silvia Mancelová

Politika Štát bez spravodlivosti je veľkým lúpežníctvom

„Keď odstránite spravodlivosť, čo zostane zo štátu než veľké lúpežníctvo?“1 Týmito slovami sv. Augustina začína Vladimír Fajnor2, jeden z najvýznamnejších právnikov Slovenska, príhovor na tému reformy súdnictva v roku 1933. Po viac než osemdesiatich rokoch sú jeho slová stále živé. A akoby aj dnes, z titulu svojej pozície prezidenta Najvyššieho súdu ČSR v Brne (1931 – 1939), upriamuje pozornosť verejnosti na stav súdnictva v krajine.

  • 19. máj 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 988x
  • 5
Ignorácia právneho štátu

Silvia Mancelová

Ignorácia právneho štátu

Pokiaľ predstaviteľ štátnej moci nechápe, že zákon nie je on, ale že je zákonu podriadený, tak nepochopil základné princípy a hodnoty, na ktorých stojí štát, ktorý riadi.

  • 18. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 545x
  • 13
Ad: Príprava budúcich advokátov bude prísnejšia

Silvia Mancelová

Ad: Príprava budúcich advokátov bude prísnejšia

Ministerstvo spravodlivosti sprísňuje reguláciu advokácie. Skutočným dôvodom pre chystanú zmenu je  prebytok advokátov  a cieľom pripravovanej zmeny je  odradiť  absolventov práva od záujmu o advokáciu.

  • 20. júl 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 154x
  • 47
Legitimita zlatých padákov

Silvia Mancelová

Legitimita zlatých padákov

V úvode textu je vysvetlené, že zlaté padáky sú nástrojom súkromného práva. To znamená, že pokiaľ sa súkromný vlastník spoločnosti rozhodne o vyplatení vysokého odstupného odvolaným členom orgánov spoločnosti, je to v podstate jeho vec, pretože sa tak znižuje majetok spoločnosti, ktorú ako akcionár vlastní. Čo, ale legitimuje predstaviteľa štátnej moci, ktorý mocou disponuje preto, lebo mu bola zverená suverénom, ktorým je ľud k tomu, aby pri svojom rozhodovaní postupoval vyslovene nehospodárne, nelogicky, neracionálne a hlavne neefektívne?

  • 19. jún 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 859x
  • 12
Právnických fakúlt je príliš veľa

Silvia Mancelová

Právnických fakúlt je príliš veľa

Kedysi na začiatku semestra nám vyučujúci na seminári prikázal, aby sme sa všetci postavili, zdvihli pravú ruku a nahlas po ňom zopakovali prísahu, že nikdy, nebudeme pri skúškach na škole podvádzať. Týmto teatrálnym predstavením chcel dosiahnuť to, aby sme si dostatočne uvedomili, že podvádzanie je vážny problém a že je voči nemu na univerzite nulová tolerancia.

  • 14. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 911x
  • 7
reklama
Odťahovka, defekt, vykradnuté auto a zoznámenie

Silvia Mancelová

Odťahovka, defekt, vykradnuté auto a zoznámenie

S čerstvým vodičským oprávnením v ruke som si myslela, že tú komplikovanejšiu časť mám za sebou. Lenže potom prišlo prvých päť týždňov s novým autom.

  • 30. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 832x
  • 21
Storočná fotografia

Silvia Mancelová

Storočná fotografia

Medzi starými fotografiami som našla fotku mojej prababky, keď bola ešte mimino. Dnes by mala 112 rokov. Pamätám si, ako mi rozprávala, že rodičia jej dali meno Štefánia práve preto, že sa narodila na sv. Štefana. Moja storočná prababka ako mimino... Pozerám sa na túto fotografiu a vidím pred sebou jej život, poskladaný zo spomienok a z príbehov, ktoré mi rozprávala, keď som sa u nej ako malé dieťa hrávala. Ako jednu chvíľu musela v škole rozprávať po nemecky, potom zase po maďarsky. Keď sme spolu hrali na klavíri a ona mi spievala Tichú noc v nemčine. Stará mama, vtedy ešte Štefánia Kölsch, patrila k nemeckej menšine v Rumunsku a ako mladá sa zaľúbila do učiteľa a vojaka z dnešného Slovenska. Jej rodičia súhlasili so svadbou len pod podmienkou, že mladý učiteľ zostane učiť v Rumunsku.

  • 26. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 702x
  • 5
Ad: Za anonymný príspevok dostali aktivisti pokutu

Silvia Mancelová

Ad: Za anonymný príspevok dostali aktivisti pokutu

Je možné, aby súd rozhodol bez toho, aby pri rozhodovaní použil zákon, ktorý predmet sporu upravuje?  Zrejme áno! V piatok SME uverejnilo článok týkajúci sa rozsudku Okresného súdu v Považskej Bystrici, ktorým súd rozhodol o tom, že prevádzkovateľ webovej stránky pb.otvorene.sk je povinný zaplatiť 5000 EUR, ako náhradu nemajetkovej ujmy za porušenie osobnostných práv podnikateľa Ing. Miroslava Stacha. Tieto osobnostné práva žalobcu mali byť porušené urážlivými diskusnými príspevkami anonymných užívateľov zverejnených pod článkami na predmetnej webovej stránke.

  • 19. dec 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 572x
  • 39
My sme tu doma!

Silvia Mancelová

My sme tu doma!

Po karikatúre dvojzubého vĺčika, ktorý je maskotom blížiacich sa Majstrovstiev sveta v hokeji a oficiálnej hymne od Kristíny, kvôli ktorej nezapínam do skončenia majstrovstiev rádio, prichádza ďalší vydarený kúsok a to oficiálna upútavka na MS 2011 v Slovenskej televízii. Podľa toho, ako rýchlo sa video začalo šíriť na sociálnych sieťach, bude zrejme medzi fanúšikmi hokeja oveľa obľúbenejšie ako „ej ej" hymna. Žiaľ!

  • 11. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 529x
  • 105
Reklamácia topánok a predavač kričí, že nie som normálna

Silvia Mancelová

Reklamácia topánok a predavač kričí, že nie som normálna

Pred zimou som si kúpila nové topánky zn. Gabor za takmer 3000 Czk. Po necelom mesiaci používania, sa mi na nich pokazil zips. Nepríjemné, pretože vonku mrzlo a topánky som chcela hlavne nosiť obuté a nie čakať na vybavenie reklamácie. Tým, že sa zips pokazil tak skoro po kúpe, ani ma nenapadlo, že by predajca mohol mať nejaký problém s uznaním vady.

  • 2. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 20 401x
  • 119
reklama
Tieto fotky venujem tebe...

Silvia Mancelová

Tieto fotky venujem tebe...

Môjho druhého dedka som už nezažila. Vždy mi bolo trochu ľúto, že zomrel skôr, než som sa narodila. Okrem toho, že maľoval obrazy a v práci vymýšľal  nové vynálezy, venoval sa fotografii.Ako dieťa som si predstavovala, že keby žil, učil by ma ako miešať farby a vyvolávať fotografie. Veľmi mi bola sympatická táto jeho tvorivosť. Keď babka, vlastne Naňa, lebo tak som ju volala, tiež odišla, okrem obrazov na stenách a hŕby starých fotografii, zostal medzi vecami aj dedkov starý fotoaparát. Maličký Babybox Tengor, ktorý zrejme kedysi kúpil, aby mohli aj synovia fotiť, keď boli ešte malí. Podarilo sa mi zohnať do neho film a spravila som s ním prvé fotografie.

  • 11. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 999x
  • 75
Peniaze od bezdomovca

Silvia Mancelová

Peniaze od bezdomovca

Dostávať darčeky od blízkych je celkom bežné. Dostať darček od špinavého bezdomovca, tak to je riadne prekvapenie.

  • 3. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 835x
  • 9
Päť hviezdičkový hotel a la zotavovňa „Odborár"

Silvia Mancelová

Päť hviezdičkový hotel a la zotavovňa „Odborár"

Občas sa pritrafí taká radostná udalosť, že si zaslúži aj takú dôstojnú oslavu, akou je večera v päť hviezdičkovom hoteli. Zvyčajne do päť hviezdičkového hotela nechodievam a tak som sa veľmi tešila, že si to užijem. Predstavovala som si, že ma budú čakať krásne prestreté stoly s už vianočnou výzdobou, od obsluhy dostanem perfektný servis a hlavne, že si vyberiem nejaké dobré a pritom zaujímavé jedlo, ktoré v bežných reštauráciách, ako denné menu neponúkajú. Chcela som mať jednoducho v tento večer zážitok.

  • 21. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 462x
  • 130
Slovenská pošta zabáva

Silvia Mancelová

Slovenská pošta zabáva

Vtipný týždeň so Slovenskou poštou. Príde vám list do vlastných rúk, ale dva dni o ňom neviete, lebo pošte sa minuli oznámenia o uložení zásielky.

  • 27. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 311x
  • 66
Čo si mi ukradol?

Silvia Mancelová

Čo si mi ukradol?

Pristúpim prudko k mužovi a jasne sa ho pýtam: „Čo si mi ukradol?“. Tvári sa, že nevie o čom hovorím, ale je vidno, že zneistel.

  • 25. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 735x
  • 11
reklama
Lovci jaskynných hyen

Silvia Mancelová

Lovci jaskynných hyen

Ak by vás zaujímalo vidieť ako vyzerala taká obývačka slovenských praobyvateľov pred 70 000 rokmi odporúčam sa ísť pozrieť na Čertovú pec.

  • 20. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 133x
  • 33
Ad.: Konflikt záujmov a korupcia

Silvia Mancelová

Ad.: Konflikt záujmov a korupcia

Blog je reakciou na článok "Konflikt záujmov a korupcia", ktorý bol uverejnený v SME 13. 10. 2010 a autorom je Pavel Nechala, právnik spolupracujúci s Transparency International Slovensko. Autor vo svojom článku vychádza zo stanoviska, že samotná „existencia konfliktu záujmov nie je automaticky porušením zákonných povinností". Domnievam sa, že takéto stanovisko je v rozpore s ústavným zákonom č. 357/ 2004 Z.z. o konflikte záujmov a existuje viacero dôvodov prečo takýto benevolentný prístup k povinnosti zákazu konfliktu záujmov nie je vhodné aplikovať na činnosť verejných funkcionárov.

  • 14. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 380x
  • 1
Riadny podvod a takmer som naletela

Silvia Mancelová

Riadny podvod a takmer som naletela

Podvodník, ktorý ma ide okradnúť mi hovorí, že kradnúť je zlé a takú vec by nikdy neurobil..

  • 28. sep 2010
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 27 267x
  • 127
Pár viet o SNP

Silvia Mancelová

Pár viet o SNP

Srdečne Vás pozývame na celoslovenské Oslavy 66. výročia Slovenského národného povstania... Takto znie text z oficiálnej pozvánky na dnešné oslavy SNP do Banskej Bystrice. Ale akosi sa mi prieči spojenie slov oslava a SNP. Mala by to byť skôr spomienka na ľudí, ktorí v bojoch zahynuli a trpeli. A nemyslím teraz iba vojakov, partizánov so zbraňami. Mnohí z nich mali rodiny, chlapi odišli od žien a od detí..

  • 29. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 912x
  • 11
Chcem knihu. Kúp mi knihu!

Silvia Mancelová

Chcem knihu. Kúp mi knihu!

Knihy mám veľmi rada. Vážim si ľudí, ktorí knihy čítajú a majú k nim vzťah a tiež často krát obdivujem talent ľudí, ktorí knihy píšu a tvoria.

  • 19. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 450x
  • 15
reklama
SkryťZatvoriť reklamu